A lilahagyma vitamin szempontjából is egy nagyon egészséges növény, akárcsak a vöröshagyma. A csípős ízéért és illatáért a kéntartalmú vegyületek felelősek, melyek rendkívül hasznosak az emberi szervezet számára. A lilahagyma kevésbé csípős, mint a vörös és az íze is édeskésebb. Elsősorban salátákban, de főleg a hagyományos zsíros kenyéren fogyasztva ismert.

Lilahagyma vitamin tartalma

A lilahagyma gazdag B- és C-vitaminban is, igazi vitamin bomba. Számtalan tápanyagot, antioxidánst tartalmaz és emellett még baktérium- és vírusölő hatású illóolajokban is gazdag, ezért jól alkalmazható fertőzés, influenza, és más gyulladással járó betegség esetén.

A benne található antioxidánsok megakadályozzák a zsírsavak oxidációját, semlegesítik a szabad gyököket. Segítségükkel megakadályozhatók a rákos sejtek terjedése és növekedése, valamint a gyulladások kialakulását is gátolják. A szervezetre leginkább nyers fogyasztással juttathatók be leginkább a jótékony hatású természetes anyagok.

A lilahagymában króm is található, mely csökkenti a vércukorszintet és elősegíti a sejtek inzulinérzékenységét. A krómhiány is egyre gyakoribb napjainkban – főleg a fejlett országokban, mely hosszú távon cukorbetegség és szívbetegségek kialakulásához is vezethet.

A rendszeres hagymafogyasztás a megfázás természetes ellenszere. Támogatja az immunrendszert, megvéd a fertőzésektől és csökkenti a lázat. A népi gyógyászat már rég felismerte áldásos hatását, amelyek kiterjednek a hurutos és légúti megbetegedésekre is. Illóolajai csökkentik az orrdugulást, fellazítják a lerakódott váladékot.

Lilahagyma hatása

A hagymának a külső, de még ehető rétegeiben vannak magas arányban jelen a fontos ásványi anyagok. Azonban a főzés során veszít az antioxidáns tartalmából. A lilahagyma hatása rendszeres fogyasztás mellett érvényesül igazán a szervezet számára, ezért bőven fogyasztani belőle. Sőt akár a vöröshagyma helyett is javasolt néha lilahagymát használni, hiszen az utóbbiban található antioxidánsok hatása jobban érvényesül, mint a vörös hagymában.

A hagyma fogyasztásának fő akadálya általában a kellemetlen szaga, azonban ez se tartson vissza senkit ettől a nagyon egészséges zölségtől. Ugyanis petrezselyemlevél, vagy alma elrágcsálásával, vagy citromos víz, illetve mentás víz fogyasztása esetén ezek a kellemetlen mellékhatások orvosolhatók.   

https://hu.wikipedia.org/wiki/Hagyma

Vissza a kategória cikkeihez